Kilka słów o naszym systemie sprzedaży łodzi

Click here for english version: https://boatme.pl/c/blog/most-important-information-about-our-sale-policy/

 

Polski rynek sprzedaży łodzi jest zbyt mały, aby można było utrzymać pełną sieć dealerską na terenie kraju na wzór branży samochodowej. Dodatkowo, o czym często zapominają klienci, łódź w obsłudze serwisowo-gwarancyjnej jest znacznie trudniejsza od wspomnianej już branży samochodowej – problemem są transporty jednostek, ich podnoszenie, serwisowanie elementów wyposażenia innych marek montowanych na łodziach czy dostępność części zamiennych. To wszystko skłoniło nas do oferowania naszych łodzi w cenach dealerskich i z ograniczoną obsługą z naszej strony wliczoną w cenę. O wszystkim tym kilka słów poniżej.

 

Cena

Zapraszamy do sprawdzenia cenników na naszej stronie i zapoznanie się z informacjami o cenie katalogowej jednostki (znajduje się w nawiasie przy nazwie każdego modelu) oraz cenie bezpośrednio w cenniku, czyli tej jaką proponujemy – a jest to standardowa cena, po jakiej dealerzy powinni kupować jednostki od nas - z rabatem w wysokości prawie 18% od klasycznej ceny detalicznej. Ceny te, możemy utrzymać dzięki zmniejszeniu zakresu naszej pracy w związku z gwarancją, serwisem, transportem i jednostki i innymi usługami dookoła jednostki. 

Nasze łodzie oferowane są w najlepszych cenach w Europie, co łatwo można sprawdzić. I prosimy - uwierzcie nam, że oferowany przez nas rabat stanowi zdecydowaną kwotę naszego zarobku na łodzi. O wszystkich warunkach sprzedaży jednostek w tej cenie, można przeczytać poniżej.

 

Gwarancja

W tym systemie sprzedaży oferujemy dokonywanie napraw gwarancyjnych łodzi tylko w lokalizacji naszej bazy lub w szczególnych przypadkach w stoczni. Nie dojeżdżamy do jednostek w celu wykonania napraw, serwisu czy dołożenia dodatkowego wyposażenia. Naprawy gwarancyjne mogą zostać wykonane w naszej siedzibie lub przez dowolny inny serwis motorowodny znajdujący się w pobliżu jednostki. W ramach naszej odpowiedzialności gwarancyjnej dostarczamy nowe części i opłacamy koszty robocizny (25 € netto za godzinę) w ilości uzgodnionej z nami przed dokonaniem naprawy. Dodatkowe roboczo godziny wykraczające poza autoryzowaną ilość przez producenta oraz zakres tych napraw klient musi opłacić samodzielnie.

Obsługa gwarancyjna i serwisowa silnika odbywa się w wybranym przez klienta autoryzowanym serwisie producenta silnika.

Podsumowując, obsługa gwarancyjna łodzi i komponentów na niej zamontowanych przebiega wobec poniższego schematu:

  1. Zgłoszenie do nas wymaganej naprawy wraz z kompletnym opisem i zdjęciami, zgłoszenie musi zawierać dokładną informację jakie elementy należy naprawić lub wymienić na nowe. Nie dokonujemy zdalnej diagnostyki.
  2. Przyjęcie przez nas zgłoszenia i przekazania do producenta. Po rozpatrzeniu zgłoszenia, przesyłamy informację o częściach wymagających naprawy lub wymiany i przewidzianej przez producenta ilości roboczogodzin na tą naprawę.
  3. Zamawiamy i przesyłamy nowe części, a następnie po ich otrzymaniu przesyłamy do serwisu wykonującego naprawę.
  4. Po dokonaniu naprawy i przesłaniu dokumentacji potwierdzającej jej dokonanie opłacamy koszty robocizny w ustalonym wymiarze.

Powyższy opis tyczy się podstawowych i średnio zaawansowanych usterek, w przypadku poważniejszych problemów naprawa dokonywana jest przez ekipę serwisową ze stoczni lub w niektórych przypadkach w stoczni – głównie przy problemach z laminatem, które zdarzają się bardzo rzadko (jeden przypadek przez ostatnie 4 lata). 

 

Obsługa procesu sprzedaży

W ramach ceny łodzi do naszych obowiązków należy podpisanie umowy z klientem i załatwienie wszystkich formalności związanych ze zrealizowaniem zamówienia.

Po stronie klienta pozostają takie rzeczy jak: ubezpieczenie łodzi, rejestracja łodzi, zakup przyczepy, rejestracja przyczepy, oklejenie jednostki, wybór wyposażenia ratunkowego wymaganego przez przepisy, dobór kotwicy, cum, odbijaczy, butli gazowej, akumulatorów, środków czystości i pielęgnacji łodzi, mapy do chartplottera i innych tym podobnych.

Po naszej stronie pozostaje udzielenie rad z zakresu wyboru łodzi, wyposażenia dodatkowego i doboru silnika. Przedstawienie jednostki, jeżeli jest ona dostępna do obejrzenia w naszej siedzibie, stoczni lub na zagranicznych targach.

 

Odbiór jednostki ze stoczni lub naszej siedziby

Jednostki mogą być odebrane bezpośrednio przez klienta na kilka sposobów:

  • Odbiór zamówienia prosto ze stoczni – jednostka jest bez silnika, należy wtedy samodzielnie zamówić silnik i zamontować go u autoryzowanego dealera silników,
  • Odbiór zamówienia z naszej siedziby – jednostka z zamontowanym silnikiem, po sprawdzeniu przez nas jednostki. W ramach tej opcji oferujemy instruktaż z zakresu obsługi łodzi.
  • Odbiór jednostki od dealera silników Suzuki – w tym wypadku zawsze jest możliwy odbiór jednostki z Mazur lub z Wrocławia, po konsultacjach z nami spróbujemy ustalić odbiór od dowolnego innego dealera na terenie polski.

Przy odbiorze łodzi ze stoczni, nie ma dodatkowych kosztów związanych z transportem jednostki. W naszych cennikach dostępne są koszty odbioru jednostki z Wrocławia, a w przypadku pozostałych lokalizacji prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.

  

Zimowanie jednostki

Części z klientów zostanie zaproponowane darmowe zimowanie i serwis posezonowy jednostki w naszej bazie w zamian za wyrażenie zgody na pokazywanie jednostki naszym potencjalnym klientom.

 

Informacje o procesie składania zamówienia

W związku z prowadzoną przez nas polityką sprzedaży łodzi, nie trzymamy stanów magazynowych z jednostek. Wszystkie jednostki zamawiamy i dostarczamy bezpośrednio pod zamówienie klienta. Nie prowadzimy stanów magazynowych, ponieważ ilość konfiguracji naszych łodzi jest spora, a klienci oczekują łodzi skonfigurowanej dokładnie pod ich zamówienia. W związku z tym, aby otrzymać jednostkę na wybrany przez siebie fragment roku należy zamówić ją z odpowiednim wyprzedzeniem. 

  • 755 Weekend, 905 Weekend, 905 Pilothouse, 875 Sundeck, 675 Weekend – najlepiej złożyć zamówienie przed końcem sierpnia, ale zamówienia składane do połowy września powinny być jeszcze do zrealizowania na początek sezonu
  • 805 Cruiser, 755 Cruiser, 805 Sundeck – w przypadku tych modeli dostępność na początek sezonu w stoczni mamy jeszcze zazwyczaj na koniec września lub w połowie października
  • 675 Cruiser, 755 Sundeck, 675 Sundeck, 675 Pilothouse – zazwyczaj wolne zdolności produkcyjne z tych modeli mamy do końca października
  • Z pozostałych jednostek w większości przypadków mamy dostępność na początek sezonu przy złożeniu zamówienia do końca stycznia. Prosimy o pamiętaniu o tych terminach, z brakiem dostępności łodzi nie możemy nic zrobić, a szkoda stracić szansę na zakup jednostki w tak dobrej cenie.

Nie udzielamy dalszych rabatów od cen na naszych stronach. Są one cenami ostatecznymi. W celu złożenia zamówienia należy zapisać cennik z wybraną przez siebie konfiguracją łodzi i przesłać go do nas mailem. Przygotujemy wtedy umowę sprzedaży jednostki i prześlemy podpisaną przez nas do wydrukowania, podpisania i odesłania w oryginale. Jednostkę zamawiamy w momencie otrzymania oryginału umowy pocztą lub kurierem, następnie przesyłamy informację o aktualnym prognozowanym czasie zakończenia produkcji zamówienia i przesyłamy dane do wpłaty zadatku. Po zaksięgowaniu zadatku przesyłamy potwierdzenie złożonego zamówienia i oczekujemy na jego realizację.